Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google

Coraz więcej właścicieli firm decyduje się na najlepszą obecnie formę reklamy o szerokim zasięgu jaką jest pozycjonowanie w Google. Tej wyszukiwarki Polacy używają najczęściej, nic więc dziwnego że posiadający strony internetowe poszukują sprawdzonych sposobów na pięcie się w górę po wyszukiwarkowych pozycjach.
Jeśli jeszcze nie korzystasz z pozycjonowania sprawdź dlaczego warto .

Ile kosztuje pozycjonowanie na własną rękę?

Google niczym matematykW Internecie roi się od gorszych i lepszych porad jak pozycjonować swoją stronę internetową samodzielnie. Tutaj coś dopiszemy, tam dodamy stronę pozyskując linki do strony, przewinie się jakiś tajemniczy Page Rank czy multum aktualizacji algorytmu. Ogólnie – chaos. W sieci znajdziemy wiele informacji, które są już nieaktualne bo wzór wedle którego Google punktuje dobre strony oddzielając je od tych zupełnie niewartościowych zmienia się często, nawet kilka razy w miesiącu. Teraz wyobraź sobie wzór matematyczny długi na kilka kartek A4. Poziomem skomplikowania równa się wzorowi, według którego Google układa strony na pozycjach od 1 do nieskończoności. Dlatego jeśli nie chcesz ponieść strat – nie pozycjonują na własną rękę. Straty = czas, jaki będzie musiał poświęcić specjalista żeby doprowadzić Twoją stronę do porządku, usunąć linki (niejednokrotnie jest to praktycznie niemożliwe!) z zewnętrznych stron, linki partnerskie itd. A czas jak wiadomo to pieniądz, zatem specjalista słono sobie policzy.. Może to być i 1000 złotych lub więcej, jeśli strona jest duża. Więc – szkoda zarówno Twojego czasu na weryfikowanie czy znaleziona informacja o pozycjonowaniu dotyczy obecnego algorytmu Google, czy tego sprzed miesiąca, roku czy sprzed 10 lat. Szkoda też Twoich pieniędzy, które wydasz na naprawienie swoich działań wykonanych w dobrej wierze.

Koszt pozycjonowania: więcej strat niż zysków

Ile kosztuje pozycjonowanie korzystając z Groupona i kuponów rabatowych?

Rabaty i promocje w pozycjonowaniuIstnieje możliwość korzystania z ciekawych promocji, które znaleźć można na stronach Groupona oraz forach, byłej tablicy.pl czy allegro. Oferujący zachęcają do wykorzystywania ich kuponów, które gwarantować mają niższe opłaty za pozycjonowanie przez specjalistów oraz dobre efekty. Ciężko wycenić tę usługę bo koszty mogą być różne, jednak zwracamy uwagę – nie dajcie się Państwo nabrać na pozycjonowanie strony za 99zł (nawet za 199zł) rocznie na kilka słów kluczowych. Uzyskanie wysokich pozycji i utrzymanie ich przez cały rok za tę cenę jest niemożliwe i nieopłacalne. No chyba, że wybiorą Państwo słowa kluczowe typu „skup kolorowych parasolek marki Kiciuś Jeżyce Małe”. Na pewno nie można za tę cenę pozycjonować słów wysoce konkurencyjnych jak np. „odzież”, „skup samochodów” czy „noclegi”. No chyba, że po znajomości – cioci, wujkowi.

Koszt pozycjonowania: różny

Ile kosztuje pozycjonowanie z wykorzystaniem kampanii AdWords Google

kampanie AdWordsNakłaniani szybkimi efektami w pozyskiwaniu nowych klientów wielu właścicieli firm decyduje się na kampanię AdWords. Efekty faktycznie są dobre, ale krótkie. W dodatku kosztowne. Ale czego nie robi się dla efektywnej reklamy? Koszt promowania się w ten sposób to od 1000-2000 zł w górę za miesiąc, w zależności od liczby wybranych słów kluczowych, konkurencji oraz ich popularności. Jest jedno ale – nie wszystkie branże powinny korzystać z AdWords. Jeśli Państwa klienci omijają szerokim łukiem reklamy, stawiają na lepszy ale lepiej wyselekcjonowany produkt (a nie pierwszy lepszy) to nie warto korzystać z AdWords. Sprawdzą się one wówczas jeśli oferują Państwo pomoc drogową (a klient stoi w szczerym polu i nie może ruszyć samochodu, więc chwyta pierwszy-lepszy numer telefonu i dzwoni), potrzebuje materiały eksploatacyjne do dużej firmy (np. tusze, drukarki, papier) i musi znaleźć 3 pierwsze-lepsze firmy, żeby uzupełnić wniosek BZP. Koszty są stosunkowo duże, a w dodatku nie wpływają na zwyczajne pozycjonowanie (branżowo nazywane organicznym). Czyli mechanizm wygląda następująco: tworzymy kampanię, i póki za nią płacimy niemałe sumy to mamy klientów. Jeśli kończymy kampanię – nie mamy klientów bo.. nikt nie może znaleźć naszej strony.

Koszt pozycjonowania: od 1500zł w górę

Ile kosztuje pozycjonowanie z wykorzystaniem profesjonalnej firmy pozycjonującej?

W przeciwieństwie do pozycjonowania z wykorzystaniem AdWords pozycjonowanie organiczne (nie w boksach reklamowych) ma dwie zalety: jest tańsze i jego wyniki wpływają na pozycjonowanie innych słów kluczowych. Zaprzestanie pozycjonowania spowoduje co prawda znaczne spadki pozycji jednak nie wykluczy strony z rankingu Google całkowicie.

Ile kosztuje pozycjonowanie w Google tym sposobem? Różnie. Wszystko zależy od liczby wybranych słów kluczowych, ich złożoności (inna cena będzie dla słów jednoczłonowych, inna dla dwu- i więcej wyrazowych), popularności słowa kluczowego (bardziej popularna jest np. „odzież”, mniej „notatniki”), poprawności kodu strony oraz możliwości jej edycji, oraz w końcu – promocyjnych ofert firm oferujących pozycjonowanie. Jedno słowo kluczowe można pozycjonować już od 60 zł miesięcznie, jeśli jednak będzie trudniejsze do pozycjonowania, a strona będzie wymagała dodatkowych poprawek lub usunięcia działań właściciela w pozycjonowaniu na własną rękę – opłata może być wyższa, np. 150 zł miesięcznie. Jeśli dodatkowo słowo kluczowe jest bardzo popularne a konkurencja jest duża (istnieje wiele stron internetowych w tym samym mieście oferujących tą samą usługę) opłata będzie jeszcze wyższa. Aby minimalizować koszty dobre firmy pozycjonujące proponują pozycjonowanie większej liczby słów kluczowych, oferują rabaty czy maksymalną opłatę miesięczną.

Koszt pozycjonowania: od 60 zł wzwyż za 1 słowo kluczowe miesięcznie.

Życzymy udanych wyborów i pozyskiwania nowych klientów z Internetu.
Polecamy również artykuł: Jak dobrze wybrać słowa kluczowe.