Dlaczego pozycjonowanie nie może być darmowe

Pozycjonowanie stron internetowych to usługa dzięki której trafia do Państwa więcej klientów z Internetu. Pozycjonowanie NIE JEST zgłoszeniem strony do katalogu czy wymianą linkiem na dwóch stronach jak to było jeszcze 2-3 lata temu – pozycjonowanie to żmudna, wymagająca czasu i umiejętności praca.

Spójrzmy na przykład:
Państwo Kowalscy prowadzą mały pensjonat w Tatrach. Utworzyli stronę internetową, opisali warunki najmu pokoi, swoją lokalizację a nawet możliwości spędzania wolnego czasu w okolicznych miejscowościach. Muszą jednak liczyć się z tym, że pensjonatów w Tatrach są tysiące, a wartościowych miejsc w Google na słowo kluczowe „pensjonat tatry” – tylko 10!

Praca firmy pozycjonującej stronę państwa Kowalskich polega na takim dopasowaniu jej do wymogów Google, żeby znalazła się na pozycjach 1-10 w wyszukiwarce, a co za tym idzie – żeby na stronę państwa Kowalskich miesięcznie wchodziło po kilkanaście tysięcy internautów którzy nigdy nie weszliby na stronę pensjonatu, jeśli znalazłby się na dalszych pozycjach.

Jak więc tak skomplikowana praca, wymagająca znajomości zarówno programowania stron, zdolności matematyczno-analitycznych jak i związanych z lingwistyką komputerową, może być zupełnie bezpłatna?
Nie jest to możliwe, chyba że opiera się o zaufaniu do klienta (na podstawie podpisanej umowy długoterminowej).