Pozycjonowanie stron internetowych to obecnie jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie nowych klientów – wybierając dane słowa kluczowe docieramy bowiem do osób, na których najbardziej nam zależy, czyli na tych którzy właśnie poszukują konkretnej usługi lub produktu. Są to pieniądze zainwestowane więc jak najbardziej słusznie.
Zdarza się jednak, mimo dużego ruchu na stronie internetowej tworzonego przez potencjalnych klientów z Google, że telefon milczy i klientów firmie nie przybywa.
Dlaczego tak się dzieje?
Powodów może być kilka:
- brak wersji mobilnej strony
- brak telefonu do firmy w widocznym miejscu
- brak cennika na stronie
- brak katalogu produktów / usług
- niewłaściwa konstrukcja strony
- szata graficzna
- wolno ładujące się skrypty
- skrypty blokujące przeglądarkę
- elementy strony, które się nie wyświetlają (np. zdeaktualizowane wtyczki flash)
- chaotyczna kompozycja strony
- błędy ortograficzne, interpunkcyjne, stylistyczne
- przekierowania na strony, na których nie ma poszukiwanej treści
- treści na stronie, które nie generują klientów, a stanowią kompendium wiedzy